Forside Nyheder Nyhedsoversigt Ramirent vil fortsat være synlige i bybilledet i Slagelse og Næstved

Ramirent vil fortsat være synlige i bybilledet i Slagelse og Næstved

I december 2017 varslede Ramirent lukning af kundecenteret i bl.a. Slagelse og Næstved for at blive mindre omkostningstunge. Fra februar åbner Ramirent nyt Kundecenter på Kayser & Thorsens lokation i Vordingborg og vil fortsat levere effektive udlejningsløsninger til kunder i Vordingborg, Næstved, Slagelse og opland.    

Ramirent har gennem effektiviseringer de sidste tre år løbende forbedret sin indtjening, til trods for at kundecenternetværket har været hårdt påvirket at ugunstige leasingkontrakter på lejemålene på nogle af de nu lukkede kundecentre.

-Resultatet er, at Ramirent fremadrettet vil være mindre omkostningstunge og mere fleksible, mobile og dynamiske i forhold til at placere os midlertidigt på nye lokationer, hvor bygge- og anlægsaktiviteten er høj. Det er i stærk overensstemmelse med Ramirents grundtanke om at tilbyde midlertidige, men bæredygtige og værdiskabende løsninger for vores kunder, siger distriktschef for Ramirent, Kenneth Larsen og henviser til en satellit på en byggeplads giver kunderne mindre spildtid ved afhentning af materiel og at kunderne kan blive personligt rådgivet på stedet, samt at transportomkostningerne bliver væsentligt mindsket.

-Vores gode salgskonsulent Karsten Pedersen, som tidligere dækkede Næstved og Slagelse, vil fremadrettet koncentrere hele sin indsats i Slagelse og servicere kunderne med materielleverancer fra Kalundborg og vores Servicecenter i Greve. Samtidigt vil vores gode tidligere kundecenterleder fra Næstved nu koncentrere hele sin indsats i Næstved og servicere kunderne med materielleverancer fra Greve og Vordingborg, hvor vi 1. februar 2018 åbner Kundecenter på Københavnsvej 344, Vordingborg i et strategisk samarbejde med Kayser & Thorsen, hvor vi kan tilbyde et bredere sortiment til en bredere kundeportefølje, siger Kenneth Larsen.

                                     søren obel_2.jpg                           Karsten Petersen.jpg

-Vi har også i de senere år styrket vores kundeservice ved at etablere et call-center, som tager en væsentlig del af alle kundehenvendelser og servicerer kunden fra rådgivning, bestilling, levering, afmelding og returnering samt fakturering. På den måde får vores kunder en professionel og ensartet service på et højt niveau, uanset om de bliver betjent lokalt af kundecenteret eller af vores call-center, siger Kenneth Larsen.

Ramirent har også i de seneste år styrket sin logistik ved at videreudvikle deres to servicecentre i henholdsvis Greve og Taulov. Servicecentrene forestår hovedparten af klargøringen og al reparation af materiellet. 
- Idet størsteparten af kundernes behov kan serviceres direkte fra disse centre, er behovet for at være fysisk til stede derfor blevet markant mindre lokalt. Vi konstaterer også at antallet af ”selv-henter” kunder er faldet i de senere år til fordel for at kunderne ringer, bestiller og får materiellet leveret, hvor det skal anvendes, siger Kenneth Larsen.

-Vi har de sidste 2 år investeret et 3-cifret millionbeløb i nye maskiner. Samtidigt har vi også fået en større pulje af maskiner samlet i Greve og Taulov, som sikrer en større tilgængelighed og leveringssikkerhed på det større grej. Og vores servicecentre har også over de seneste år forbedret kvaliteten på eftersyn og vedligehold af maskiner, som har øget den effektive produktionstid på det udlejede materiel – alt sammen til gavn for vores kunder. Dette understøtter vores vision om at blive branchens foretrukne partner indenfor materieludlejning og samlede løsninger, siger direktør fra Ramirent André Bakke.

Yderligere oplysninger
André Bakke, Direktør
andre.bakke@ramirent.dk
Mobil +45 24 88 77 01