Forside Nyheder Nyhedsoversigt Ramirent trimmer sit kundecenternetværk

Ramirent trimmer sit kundecenternetværk

RAMIRENT TRIMMER SIT KUNDECENTERNETVÆRK
I FORLÆNGELSE AF AT HAVE STYRKET KUNDESERVICE OG SERVICECENTRENE


Fra 2018 vil Ramirent have kundecentre i Greve, Hillerød, Kalundborg, Odense, Fredericia, Vejle og Århus. I tillæg vil Ramirent være fysisk repræsenteret på såkaldte udlejningssatellitter på Horsens havn og flere større byggepladser i landet.

Fra 2018 vil Ramirent have kundecentre i Greve, Hillerød, Kalundborg, Odense, Fredericia, Vejle og Århus. I tillæg vil Ramirent være fysisk repræsenteret på såkaldte udlejningssatellitter på Horsens havn og flere større byggepladser i landet.

- Resultatet er, at Ramirent fremadrettet vil være mindre omkostningstunge og mere fleksible, mobile og dynamiske i forhold til at placere os midlertidigt på nye lokationer, hvor bygge- og anlægsaktiviteten er høj. Det er i stærk overensstemmelse med Ramirents grundtanke om at tilbyde midlertidige, men bæredygtige og værdiskabende løsninger for vores kunder, siger direktør for Ramirent, André Bakke 
og henviser til en satellit på en byggeplads giver kunderne mindre spildtid ved afhentning af materiel og at kunderne kan blive personligt rådgivet på stedet, samt at transportomkostningerne bliver væsentligt mindsket.

Ramirent har gennem effektiviseringer de sidste tre år løbende forbedret sin indtjening, til trods for at kundecenternetværket har været hårdt påvirket at ugunstige leasingkontrakter på lejemålene på nogle af de nu lukkede kundecentre.

– Vi har de senere år styrket vores kundeservice ved at etablere et call-center, som tager en væsentlig del af alle kundehenvendelser og servicerer kunden fra rådgivning, bestilling, levering, afmelding og returnering samt fakturering. På den måde får vores kunder en professionel og ensartet service på et højt niveau, uanset om de bliver betjent lokalt af kundecenteret eller af vores call-center,  siger André Bakke.

Ramirent har også i de seneste år styrket sin logistik ved at videreudvikle deres to servicecentre i henholdsvis Greve og Fredericia. Servicecentrene forestår hovedparten af klargøringen og al reparation af materiellet. 

– Idet størsteparten af kundernes behov kan serviceres direkte fra disse centre, er behovet for at være fysisk til stede lokalt derfor blevet markant mindre. Vi konstaterer også at antallet af ”selv-henter” kunder er faldet de senere år til fordel for at kunderne ringer, bestiller og får materiellet leveret, hvor det skal anvendes, siger André Bakke.

Vi har siden 2016 investeret et 3-cifret millionbeløb i nye maskiner. Samtidigt har vi også fået en større pulje af maskiner samlet i Greve og Taulov, som sikrer en større tilgængelighed og leveringssikkerhed på det større grej. Og vores servicecentre har også over de seneste år forbedret kvaliteten på eftersyn og vedligehold af maskiner, som har øget den effektive produktionstid på det udlejede materiel – alt sammen til gavn for vores kunder. Dette understøtter vores vision om at blive branchens foretrukne partner indenfor materieludlejning og samlede løsninger, siger André Bakke.